Časté otázky o Agile, Scrum a Lean
Ak je však tím nový, resp. agile je pre tím novou témou, potom ako konzultanti vyžadujeme fyzickú tabuľu. Pred ňou sa v skutočnosti udeje ďaleko viac zvien, pochopenia, prispôsobenia, komunikácie aj spolupráce než v porovnaní s elektronickou (a to vravíme ako výrobcovia elektronických nástrojov :))
99% tímov aj tak si pripraví obe tabule a udržiava ich súčasne. Prečo? Pretože nástroj ráta, notifikuje, integruje, udržiava ďalšie informácie týkajúce sa úloh. A fyzická tabuľa ukazuje všetku prácu, nielen malé okno. Je priestorom pre spoluprácu a synchronizáciu.
Nechajte členov tímu si prácu vyberať. Najlepšie podľa priority. Iba vtedy nastane v tíme naozajstná spolupráca. A dajte pozor, aby si nevyberali tú istú oblasť, resp. typ úlohy.
Ak máte talent na produkt, tak radšej sa orientujte na produktový ownership a scrum mastership prenechajte hocikomu v tíme, kto je šikovný organizátor. Taký, ktorý keď zavelí na obed, tak ostatní sa postavia a pôjdu.
Nič vám však nebráni premýšľať v kontexte Mus, Should, Could. A pomlcť s tým kleintovi, pretože aj on rád ušetrí prachy a radšej ich investuje do niečoho rozumnejšieho. A práve to mu viee odporúčať. Ak chcete.
Ale to je ideál. Realita je iná. Firma od firmy, dokonca tím od tímu. Projektový manažér vám môže pomôcť s komunikáciou, rozpočtom, organizáciou, atď. Len sa treba dohodnúť. Napr. prostredníctvom RACI matice.
Denný nemá zmysel ak ste konštantne na cestách (sales), pracujete na rôznych klientoch, máte veľmi rôznorodé roly, ktorí majú málo spoločné. Iba vtedy by som spravil standup možno raz, možno dvakrát do týždňa.
V skutočnosti ho chcete mať každý deň, aby ste sa učili a vybudovali si schopnosť zastúpiť sa. A byť informovaný, kde kolega skončil, aby ste vy mohli pokračovať.
Formát nie je potrebný pre chyby. Nie potrebný pre technické úlohy, napr. inštalácia servera.
Inak, aj keď sa ťažšie vymýšľa, je pre nás must.
Task/úloha je pre označenie aktivity vedúcej k implementácii požiadavky. Popisuje AKO.
Požiadavka/requirement/user story popisuje ČO, PRE KOHO a PREČO to treba.
Bude s tým problém, to je jasné. Pretože klientovi bolo sľúbené viac než je možné. Pretože ste možno podliezli cenu. Pretože možno robíte zbytočne komplikované riešenia, ktoré dlho trvajú. A tak neostáva nič iné ako priorizovať.
Dohodnite si definíciu pripravenosti. Skúste si merať koľko bolo požiadaviek pripravených, aby zadávatelia mali spätnú väzbu.
A keďže chceme dodať to čo sľúbime, radšej plánujeme menej. Neznamená to však, že ľudia na konci dňa majú vykázať iba 8 hodín. Stále pracujeme 8. Ak skončím úlohu počas 6 hodín, tak jedoducho pokračujem s ďalšou na tabuli.