Dynamika dnešnej doby nás núti nachádzať nové spôsoby organizácie práce, ktoré podporujú neustálu reakciu na zmeny biznis prostredia. Komplexnosť produktov, ich vývoja, prevádzky a nakoniec aj ich podpory zvyšuje neúmerne množstvo informácií potrebných pre riadenie. Klasické nástroje ako emaily, tabuľky a prezentácie dnes tomuto tempu nestačia.
Ludia bez prehľadu o úlohách, ich stave a plánoch nie sú schopní adekvátne správne reagovať a pociťujú z práce stres z množstva úloh.
Kanban je súhrnom praktík, ktoré sa zameriavajú na tieto aspekty riadenia a výrazne transformujú organizáciu práce.
V tomto kurze sa dozviete ako aplikovať Kanban v prostredí (nielen) IT organizácie či už vo vývoji vysoko dynamických produktov, alebo pri incident a problem manažmente, resp. v centrách podpory.
Pre koho
Manažment, Scrum mastri, projektový manažment, vedúci tímov, incident manažment, problem manažment, support
Ciele
Počas školenia vás chceme naučiť:
- čo je Kanban,
- kde ho má zmysel používať,
- kedy je lepší ako Scrum,
- ako zvizualizovať stav práce a aktivít,
- ako zoptimalizovať riadenie práce,
- ako zapojiť ľudí do zlepšovacieho procesu,
- ako merať priebeh aktivít,
- ako spojiť scrum tímy a kanban tímy do jednej firmy,
- {Q}-{A}=0, otázky a odpovede.
Agenda, 1 deň (9:00-16:30):
- Základy agilných princípov,
- rozdiel agilných prístupov voči tradičným,
- Lean, štíhla výroba, hlavné presvedčenia Lean,
- Kanban, jeho história, prečo Kanban?,
- 7 základných princípov Kanban,
- 7 základných Kanban praktík,
- vizualizácia procesu, ako vytvoriť a organizovať správnu Kanban tabuľu,
- Class of service,
- limitovanie rozpracovanej práce, prečo a ako,
- explicitné pravidlá, ich vytvorenie, disciplína ich dodržiavania a proces ich kontinuálneho zlepšovania,
- value stream mapping,
- Lead time a cycle time, ako ich merať a optimalizovať,
- kontinuálne zlepšovanie, techniky root cause analýz, backlog zlepšení
- A3 Thinking,
- kedy Kanban, kedy Scrum a kedy obidva,
- ako spojiť scrum tímy a kanban tímy do jednej firmy,
- {Q}-{A}=0, otázky a odpovede.