Produktoví vlastníci to nemajú jednoduché. Tlak zo strany klientov, konkurencie, vlastného manažmentu a nakoniec aj z tímu sa významne podieľa na nepripravenosti backlogov pre tímy. Tie tak neskoro dostávajú informácie o smerovaní produktu čo sa často prejavuje vo zvýšenej chybovosti, alebo neakceptácií riešenia.
Na agilnom produktovom manažmente milujem spôsoby tvarovania produktu, ktoré boli do Agile importované z iných oblastí ľudskej činnosti. Napr. personas z marketingu, lean canvas z prostredia startupov, lean sturtup z biznisu pre rýchlu validáciu obchodných zámerov.
V ScrumDesku tieto techniky používame už niekoľko rokov. Sami sme si prešli vývojom, ktorý využil aktuálne dostupnú šikovnú technológiu, no stále akosi pozabúdal na potrebu sústrediť sa na obchod, klientov a ich problémy. Nezačínať riešeniami, ale problémami.
Zmena nastala až po jednej konferencii, kedy sa ma účastník spýtal čo to vlastne robíme. Dostal odpoveď, ba dokonca aj správnu a pravdivú. Mala však jeden dôležitý problém. Bola strašne dlhá, zložitá. A potenciálneho klienta vypla. A tu práve sme objavili Lean Canvas a elevator statement. Od nich sme sa dostali k personas. A od nich k Impact mapping. A od neho k user story mapping. A aby sme sa dozvedeli či nám zámery vychádzajú začali sme sa zaoberať pirátskymi metrikami, výsledky ktorých nás priviedli späť na začiatok k validácii pomocou Lean Startup.
Tieto postupy sme už mnohokrát vyskúšali aj počas mentoringu vývojových tímov. Naposledy sme pomocou nich pomohli klientovi realizovať prvú iteráciu produktu dodanú už po niekoľkých dňoch, ktorá následne pomohla presvedčiť investorov o obchodnom zámere.
V slovenských firmách zvykneme naháňať hodiny, biznis a neustále riešime operatívu. No toto IT ľudí neuspokojuje. Ľudia chcú chodiť do práce pre pocit dobrého výsledku, ktorý pomôže. Nielen stráviť ďalších osem hodín v práci.
Aj preto som o tomto toolkite prednášal počas ScrumImpulz 2015. Dúfam, že vás navedie tým správnym smerom.
A ak by ste chceli pomôcť s vašim produktom, resp. projektom, sme pripravení. Stačí nám napísať email na potrebujemporadit@scrumdesk.com