Tajomstvá Spotify v konkurenčnom boji s Apple, Amazon a Google

Jeff Sutherland (spoluautor Scrum) sa zamýšľa nad tým, ako sa firme Spotify darí v konkurenčnom boji s gigantmi dosahovať úspech v globálnom meradle. Spotify, malý startup, sa pustil do boja nielen s veľkými firmami. Boli to aj známe spoločnosti, ktoré v tej dobe už operovali na globálnom trhu.

Podľa Jeffa bolo kľúčové to, že v Spotify implementovali Scrum. A to hneď troma správnymi rozhodnutiami. Akými? To sa dočítate v článku.

Cena za omeškanie

Prokrastinácia. Techniky manažmentu času vraia, že máte proti nej bojovať. Agile zas tvrdí tak neskoro ako sa dá.

Johanna Rothman sa zamýšľa nad cenou omeškania. V podstate nad hodnotou, ktorú stratíte svojim váhaním. Pretože (ako píše Johanna) nemôžete zistitť hodnotu produktu pokiaľ ho nedodáte.

Cena za omeškanie však môže byť rôzneho typu:

  1. v prvom článku sa dočítate o cene za oneskorenú dodávku,
  2. v druhom článku o cene za multitasking.

Môžu agilné tímy vyhorieť?

Robert Galen si kladie tak trochu provokatívnu otázku. Počas tréningov Agile sa ľudia učiť, že Agile si zakladá na reálnom pracovnom čase. Na tzv. ideálnom dni o trvaní napr. 6 hod.

Aké sú indikátory vyhorenia? Ako im predísť v agilnom tíme? Viac o tom píše Robert.

Ako štruktúrovať agilnú firmu?

Mike Cottmeyer v perfektnom článku ponúka základné princípy, ktoré umožňujú produkovať produkty aj vo veľkých tímoch. A nie sú to jednoduché princípy typu „po prvé, po druhé, po tretie“. Tí čo zažili úspešnú transformáciu korporácie tieto princípy spoznajú. Tí čo nie, dúfam, pochopia čo vlastne chcú.