Kanban – komplexnosť s prehľadom a ľahkosťou
Dynamika dnešnej doby nás núti nachádzať nové spôsoby organizácie práce, ktoré podporujú neustálu reakciu na zmeny biznis prostredia. Komplexnosť produktov, ich vývoja, prevádzky a nakoniec aj ich podpory zvyšuje neúmerne množstvo informácií potrebných pre riadenie. Klasické nástroje ako emaily, tabuľky a prezentácie dnes tomuto tempu nestačia.
Ľudia bez prehľadu o úlohách, ich stave a plánoch nie sú schopní adekvátne správne reagovať a pociťujú z práce stres z množstva úloh.
Kanban je súhrnom praktík, ktoré sa zameriavajú na tieto aspekty riadenia a výrazne transformujú organizáciu práce.
V tomto kurze sa dozviete ako aplikovať Kanban v prostredí (nielen) IT organizácie či už vo vývoji vysoko dynamických produktov, alebo pri incident a problem manažmente, resp. v centrách podpory.
Pre koho
Manažment, Scrum mastri, projektový manažment, vedúci tímov, incident manažment, problem manažment, support.
Ciele
Počas školenia vás chceme naučiť:
- čo je Kanban,
- kde ho má zmysel používať,
- kedy je lepší ako Scrum,
- ako zvizualizovať stav práce a aktivít,
- ako zoptimalizovať riadenie práce,
- ako zapojiť ľudí do zlepšovacieho procesu,
- ako merať priebeh aktivít,
- ako spojiť scrum tímy a kanban tímy do jednej firmy,
- {Q}-{A}=0, otázky a odpovede.
K tomu desiatky príbehov z reálneho života tímov a kopec aha momentov.
Okrem kurzu získate
- online mentoring 1 hodinu počas prvého mesiaca po absolvovaní kurzu,
- certifikát o absolvovaní kurzu,
- prístup k prezentácii v elektronickej forme.
Deň I. (9:00-16:30)
- Základy agilných princípov.
- Rozdiel agilných prístupov voči tradičným.
- Lean, štíhla výroba, hlavné presvedčenia Lean.
- Kanban, jeho história, prečo Kanban?
- 7 základných princípov Kanban.
- 7 základných Kanban praktík.
- Vizualizácia procesu, ako vytvoriť a organizovať správnu Kanban tabuľu.
- Class of service.
- Limitovanie rozpracovanej práce, prečo a ako.
- Explicitné pravidlá, ich vytvorenie, disciplína ich dodržiavania a proces ich kontinuálneho zlepšovania.
- Value stream mapping.
- Lead time a cycle time, ako ich merať a optimalizovať.
- Kontinuálne zlepšovanie, techniky root cause analýz, backlog zlepšení.
- A3 Thinking.
- Kedy Kanban, kedy Scrum a kedy obidva.
- Ako spojiť scrum tímy a kanban tímy do jednej firmy.
- {Q}-{A}=0, otázky a odpovede.
- miestnosť dostatočne veľkú pre daný počet ľudí,
- počet stolov = počet ľudí / 5 ,
- projektor,
- flipchart, 1 rolku flipchartového papiera a fixy, 4 farby,
- blok A4 papierov,
- 2 balíčky post-its štandardnej veľkost, žlté,
- perá.
Odporúčané rozloženie stolov
Pre efektívny tréning odporúčame nasledujúce varianty rozloženia stolov v školiacej miestnosti. V prípade, že stoly nemôžete usporiadať, prispôsobíme sa situácii.
Občerstvenie
- ScrumDesk zabezpečuje občerstvenie iba v prípade verejných školení. V prípade inhouse tréningov odporúčame zabezpečiť účastníkom vodu, resp. občerstvenie podľa zvyklostí firmy.